skaner OBD

Wyświetlono posty wyszukane dla zapytania: skaner OBD





Temat: [V70II] skaner OBDII, CAN
Kupiłem dzisiaj skaner diagnostyczny - "Skaner V-SCAN OBD2, CAN".
Tutaj link: http://www.viaken.pl/skle...t=21&prodid=217

Po podłączeniu do złącza OBDII skaner wyświetla informację: "system nieznany".

Od Viaken'a otrzymałem informację: "auto nie jest zgodne z obd2, wiec skaner się z nim nie łączy".

Czy naprawdę V70II nie jest zgodne z OBDII, czy tylko ten skaner nie współpracuje (lub jest uszkodzony)?
Ewentualnie jaki skaner będzie gadał z tym samochodem?

Autko jak w profilu.





Temat: Amatorskie skanery OBD-2 (PWM) do komputera po RS232 (ELM320)
Krzysz ... starsze mają OBD I.

Millenie (X9) jako pierwsze z mazd mialy już nowy system OBD II ze złaczem diagontycznym pod kierownicą. Z tego co widać młodsze modle (np. 626 GF) tez mają OBD II.

***

Co do testera do GF ... nie mam pojecia jak to tam wygląda. Jak sobie kupie taka mazde to się będe martwił o złacza diagnostyczne.

A co do czego ... ponieważ sprzedałem millenie to tenmat skanera OBD jakoś ucichł troche ...






Temat: Dobry i tani skaner do OBD II
Chce sobie kupic do plastikow skaner.
Nie ma nic tjuningowac ani zmieniac szerokosci korytarza nadprzestrzennego

Ma tylko pozwolic zczytac blendy i skasowac SESa.

Tu znalazlem w miare tani AUKCJA ALLEGRO i mysle ze przyda mi sie do innych gownowozow dodatkowo.

jego funkcje to:

1.Obsługuje protokoły:
- ISO9141-2
- KWP2000 slow init
- KWP2000 fast init
- PWM
- VPWM
- CAN 11bit/250kB
- CAN 11bit/500kB
- CAN 29bit/250kB
- CAN 29bit/500kB
2. Odczytuje kodów generyczne i charakterystyczne producenta,
3. Odczytuje statusu lampki MIL (CHECK ENGINE) i następujacych wskażników:
- Przerwa zapłonu (Misfire monitor)
- System paliwowy (Fuel System Mon)
- Komponenty kompleksowe (CCM) (Comp. Component)
- System EGR (recyrkulacji gazów spalinowych)
- Czujniki O2 (Oxygen Sens Mon)
- Katalizator (Catalyst Mon)
- System parowania (EVAP System Mon)
- Podgrzewacz czujnika O2 (Oxygen Sens htr)
- Powietrze wtórne (Sec Air System)
- Katalizator podgrzewany (Htd Catalyst)
- System A/C (klimatyzacja) (A/C Refig Mon)
4. Odczyt parametrów online.
5. Kasuje lampki MIL (CHECK ENGINE)
6. Możliwość Podglądu zamrożonych ramek (FREEZE FRAME DATA)
7. Odczytuje numr VIN w autach wyprodukowanych po 2002r (auta z modułem 9)
8. Możliwość zapisania wyników sknowania (do 15 wyników)

Ale moze ktos cos sie zna i by zaproponowal cos innego



Temat: Skanowanie
Skanowanie polega na sprawdzeniu po kolei wszystkich adresów, i wykryciu poszczdególnych sterowników zainstalowanych w pojeżdzie.
W trybie skanowania CDIF odpytuje aders po adresie i czeka na odpowiedz. Odpowiedz taką rejestruje i na jej podstawie umieszcza informacje na liscie wyników skanowania. Ta procedure nie wykonuje nic co mogłoby spowodować wpisanie błedu do sterownika, nie ma takiej mozliwości. (są natomiast podobno jakieś sterowniki VAG-a, które podobno przy próbie połączenia się uszkadzają - ale to samo mozna spowodować w normalnym trybie diagnostycznym).

Takie zebrane wyniki dają nam informacje o tym jakie steroniki i ile ich jest zainstalowanych w danym samochodzie. Np. skanujac VAG-a wiemy dokładnie co jest na pokładzie i wiemy czy dodatkowo sa elementy zgodne z OBD2.
Pamietac jednak nalezy . ze na chwile obecna nie jest mozliwe polaczenie sie z kazdym wyskanowanym elementem.
Diagnostyka komponentów zgodnych z OBD2 i EOBD dotyczy jedynie sterowników , które zgłaszają się pod adresem funkcjonalnym 33h.
Pozostałe sterowniki odpowiadające pod adresem fizycznym nie są zgodne z OBD2.

W przyszłości ta funkcja będzie nieco rozbudowana. Po przeprowadzonym skanowaniu będzie mozna wykonać probe połączenia, klikając na jeden z wyskanowanych sterowników. Być moze wynik skanowania będzie również bardziej rozbudowany i będzie przedstawiał więcej konkretnych informacji.



Temat: Amatorskie skanery OBD-2 (PWM) do komputera po RS232 (ELM320)
Z tego co znalazłem to Millenia miała protokół ISO i złącze OBD-2 J1962 (czyli takie jak stosowane obecnie a nie takie jak opisane na stronach klubowych MazdaSpeed).

http://www.scantool.net/scanned_list_iso.htm#mazda
http://www.obd-2.biz/modules.php?name=News&file=article&sid=23

Stąd wynika problem takich użytkowników jak ja: mamy nietypowe złącze i chociaż protokół jest znany (PWM) to żaden prosty skaner nie może być do niego podpięty bezpośrednio.




Temat: Całkowita nowość na rynku - interfejs CAN + oprogramowanie
Co ja sie tak uczepilem tego pin15? Oczywiscie, ze 7, 15 w VAG od dawna juz nie ma i nie spotkalem NIGDY przypadku gdzie transmisja leci tylko po 15...
Moze uscisle pytanie.
Dotyczy ono WYLACZNIE DIAGNOSTYKI OBD2.
Zakladamy, ze sterownik silnika VAG (bo CAN chyba przez niego gada z reszta urzadzen, jesli sie myle, prosze mnie poprawic) posiada komunikacje zarówno na K jak i CAN; o tym, ze to dwa ELEKTRYCZNIE (fizycznie) zupelnie rozne standardy transmisji sygnalu wie już chyba każdy...
Zakladamy, ze skaner OBD2 może się komunikowac w jednym z pieciu przewidzianych normami standardow, tj:
1. PWM
2. CAN
3. ISO
4. KEYWORD 2000
5. VPW
Zakladamy, ze skaner ma mozliwosc wyboru kolejnosci prob nawiazania komunikacji (moj ma taka mozliwosc).
Pytanko brzmi:
- czy polacze się i przez CAN, i przez K ?
- czy w sterownikach zaimplementowano dwa zupelnie rozne oprogramowania OBD2, czy tez może funkcjonuje ono jedynie po K? (bo prawie na pewno nie jedynie po CAN)
- jeżeli to sa rozne oprogramowania, to czy laczac się przez CAN lub K (czasem KL w markach innych niż VAG, stad pin 7 i 15) uzyskam dostep do roznych danych, czy tez będzie to DOKLADNIE to samo? (co swiadczyloby o roznicach jedynie w hardware sterownika)
Nie wiem, nie sprawdzalem, wiec grzecznie pytam.
Ktos wie?



Temat: Całkowita nowość na rynku - interfejs CAN + oprogramowanie

Coz, aby zapewnic kompatybilnosc ze skanerami OBD2 jest dolaczona tez linia K, ot aby diagnosta na przegladzie rejestracyjnym mogl sobie sprawdzic, dlaczego auticko nie trzyma norm emisji spalin - a nuż jest jakis błąd ... ? Ale tendencja jest taka, aby jednak zrezygnowac z linii innych niz CAN, rzecz naturalna, skoro wszytsko wewnatrz komunikuje sie juz po szynie cyfrowej ...
Sa skanery obslugujace (lepiej lub gorzej) WSZYSTKIE przewidziane normami typy transmisji OBD/OBD2, wcale to nie musi byc slawna "K" - przykladem jest AMX530 z Gdanska.
I... ciekawym jest, ze serwisowki diagnostyczne ( czytaj KOMPUTERY DIAGNOSTYCZNE SERWISóW AUTORYZOWANYCH) marki innej niz VAG (gdzie juz dawno jest pelna cyfra po CAN-ach) korzystaja czasem faktycznie z "K" na PIN 15, ale czasem z zupelnie czego innego i gdzieindziej... o ile nie korzystaja z CAN na zarezerwowanych norma pinach zlacza. To zalezy od modelu auta. KAZDY ORZE TAK JAK POTRAFI? :)
Pozdro!



Temat: XJ-kody 75, 73 co znacz? ???

I jeszcze jedna sprawa jak odczyta? b?edy szkrzyni automatycznej AW4

A tu to w XJ niestety ?adna lampka si? nie zapali. Komp skrzyni zapami?tuje b??dy, ale mo?na je odczyta? tylko skanerem OBD. Je?eli kto? ma jaki? uniwersalny programik i kabelek OBD w standardzie ISO to mo?na pokusi? si? o odczytanie czego? z kompa skrzyni. W z??czu OBD skrzynia jest wyprowadzona na 15 pinie.

Jak skrzynia shiftuje p?ynnie i olej si? nie ?mierdzi spalenizn? to skrzyni? zostawi?bym w spokoju.



Temat: panowie, co o tym myślicie??? komputer do skanu

ALDL to typ zlacza, OBD to typ interfejsu. I majac skaner do OBD II mozna tez obslugiwac fury z OBD I. Cos pomieszalem
Nie mogę się zgodzić z Tobą. Mały overview: http://en.wikipedia.org/wiki/On_Board_Diagnostics

W sumie to nie wiemy do czego cb16 potrzebuje tego interfejsu - może do Fiata Pandy ;)



Temat: [R75] kody błędów

Czy istnieje jakaś lista kodów błędów?? może istnieje ale jeszcze jej nikt nie znalazł, nawet Marian_K, a rozpoczął i poznał ten temat dokładnie. Nieznane intryguje, to i ja również szperałem i znalazłem co najwyżej te same źródła co Marian_K. Porównywałem moje "błędy" z paroma przykładowymi, takimi jak Twoje kodami i coraz bardziej jestem przekonany, że w rozdziale 14 niekoniecznie są opisane błędy, albo występują one w większości samochodów. Mało miejsca - tylko 4 pozycje, a jak się przejrzy listę możliwych do zdiagnozowania kodów OBDII przez złącze diagnostyczne i przechowywanych przez komputer to wylistowanie akurat czterech - i to w nieczytelnej formie - w zasadzie nie ma sensu. ASO i tak były wyposażone w komputer diagnostyczny. Kluby BMW też próbowały to rozkodować i nic więcej nie uzyskano niż Marian_K przedstawił w swoim opisie.
Przykładowo BE8800 też mam, bardzo zbliżoną wartość mam do BF8800, u mnie (kiedyś) zanotowałem 6E8800. Problem polega na tym, że obecnie, jak miałem okazję się przekonać, że webasto odpaliło (czyli było sprawne jak robiłem ten test) to raczej nie widzę źródła błędów. Odpukać, wszystko działa.
Reset OBC jest w pozycji 21.0, Marian_K przeżył, ja przeżyłem, to i Tobie (na własne ryzyko) się uda.
Jeżeli chodzi o domową diagnostykę, to ścieżka, którą podał kiedyś na Forum PHJOWI o możliwości diagnostyki (tylko silnika) konkretnym skanerem OBDII, który łączy i czyta R75 CDT, wydaje się być bardziej użyteczna (nie próbowałem).



Temat: Trojmiasto/OBD skaner
Witam wszystkich, bo to moj pierwszy post,
jestem ze Szczecina, ale aktualnie przyjechałem na pare dni do Trojmiasta i wlasnie przed chwila zapalila mi sie kontrolka uszkodzenia silnika, co prawda auto pracuje normalnie, wiec moze to tylko cos z systemem, ale wolalbym podlaczyc sie pod obd, w zwiazku z tym pytanie: macie kogos znajomego w Trojmiescie kogo mozecie polecic?



Temat: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
GT99 ma OBD-I

GT98 ma złącze ISO ale komunikuje się tylko w protokole SSM

GT97 i wcześniejsze nie mają złącza ISO tylko dedykowane SUbarakowe, nawet ASO potrzebuje specjalny adapter do SSM (SSM-III nie działa z nimi w ogóle bodajże).

Skanery OBD-II mają pole do popisu od bug eye.



Temat: Zegarek na desce rozdzielczej - nie daje się ustawić
NIESTETY - ZEGAREK ZNOWU NIE DAJE SIę USTAWIć - CZYLI TO NIE ZIMNY LUT

A TERAZ CIEKAWOSTKA:
wszedłem w posiadanie skanera OBDII;
po podłączeniu skaner nie stwierdził żadnych kodów błędów w sterowników ale mimo to wybrałem opcję ERASE
i...
zegarek pięknie daje się ustawić (mimo iż czas się nie skasował po wybraniu ERASE)



Temat: kontrolka engine service soon
Bez podlaczenia jakiegos skanera OBDII sie nie obejdzie. Przyczyn kontrolki zapalonej kontrolki "check engine" moze byc wiele.
Wcale nie musi robic tego serwis bmw. Kazdy w miare dobrze wygladajacy warsztat samochodowy tego typu skaner powinien posiadac.
Proponuje udac sie na tego typu diagnoze, zapisz kody, zapostuj na forum, na tej podstawie byc moze bedziemy mogli ci pomoc.



Temat: Toyota RAV4 Z USA
nie polecam odpinac aku. Wystarczy kupic jakis skaner OBDII, ktory ma opcje kasowania kodow bledow. Ja mam http://www.scangauge.com/, nie dosc ze wiem co mu dolega (kod bledu znajduje w google) to jeszcze sluzy mi on za rozbudowany komputer pokladowy (podaje spalanie, temp silnika itd, itp).




Temat: Problem z silnikiem e46 323ci
Na poczatek za pomoca skanera OBDII odczytaj jaki blad powoduje zapalenie sie kontrolki "check engine". Dopiero na tej podstawie bedziesz wiedzial gdzie szukac usterki.

IMHO, na oko, wydaje mi sie ze przyczyna bedzie uszkodzony "MAF sensor" ewentualnie "camshaft position sensor".



Temat: Ceck Engine Soon
mecenas, ok.. zacznijmy od tego iz jeszcze raz na zczytanie bledu.. bo tak naprawde do konca nie jestes pewien co to za blad... 60zl to nie az tak duzo... ewentualnie zakup skaner do obd... lub kabel do lapka... zaplacisz drozej ale bedziesz mogl sobie sam skany robic...

jesli... podkresmy slowo jesli (poniewaz to wciaz wszystko przypuszczenia) to EGR to... zapewne albo sie on nie otwiera i jest no stop zamkniety albo non stop otwarty lub sie zacina raz nie zamyka itd... zalozmy opcje nr 1 nie otwiera... wtedy nic sie nie dzieje.. pali Ci pol litra wiecej... opcja nr2 nie zamyka.. jest non stop otwarty stad Twoje probemy na reakcje na gaz... masz bardziej bogato.... zauwazyles moze koncowek rury okopcona na czarna? to by sugerowalo opcje nr 2... ale tutaj rowniez moze byc sonda (bo bledu pewni nie jestesmy)

jesli za bogato... eclipse bedzie slabszy na krotka mete nic sie nie stanie... na dluuuuuuzsza moga wyjsc kwiatki

opcja nr3 to pomieszanie 1 i2

jak to naprawic... jest kilka drog

a) wymienic
b) sprobowac przeczyscic i moze pomoze... ale moze problem powrocic
c) zaslepic EGR na stale i troche przekablowac by SES nie wywalalo
d) kazda z powzyszch rad bledka bo bład jest inny lub jest ich kilka



Temat: SERVICE ENGINE SOON

Auto trochę stało ale było odpalane co jakiś czas jestem załamany.


Bardzo awaryjne są te auta, trochę mnie to wnerwia.
_________________


...ty mario, ...z choinki sie urwales?

to ze amerykance jezdza kiedy chca to normalne, ...wszystkie auta z dusza tak maja.

piszesz ze jestes zlamany, ...wnerwiony wiec pyotrek dal ci rozwiazanie twojego problemu.

uwazasz ze podamy ci przyczyne swiecenia sie SES-u zdalnie przez net?

tak jak ci chlopcy powiedzieli. jesli nie masz nikogo znajomego ze skanerem obd2 to zapytaj grzecznie czy nie znalazlby sie ktos w twojej okolicy kto moglby pomoc. bez tego nie ruszymy dalej.

ja mysle ze moze byc egr, ...ale rownie dobrze moze byc co innego.
skoro woz jezdzi i nie widzisz zadnych niepokojacych objawow to zdejmij kleme. idz na spacwer i po powrocie zaloz. blad sie skasuje a jak sie znowu powtorzy to wtedy bedziesz wiedzial ze to nie pierdola tylko cos bardziej ciekawego.

przestan jeczec tylko podejdz jak facet do tematu to dostaniesz odpowiedzi jak dla f-body ownera.

...mario, ...no. chlopie



Temat: "Zastosowanie komputera w samochodzie"
Ja swojego PC-ta w samochodzie uzywam miedzy innymi jako:
-odbiornika radiowego
-odbiornika radia satelitarnego
-odbiornika telewizyjnego
-skanera OBDII
-GPS-a
-telefonu z zestawem glosnomowiacym
-odtwarzacza DVD
-odtwarzacza mp3, audio, wma, real audio, ogg etc
-kontrolera przyciskow na kierownicy
-wlacznika dowolnych swiatel (faza testowa)
-komendy glosowe (faza testowa)
oraz wiele innych drobnych funkcji

Informacji dotyczacych tego typu zastosowan znajdziesz na: http://www.mp3car.com



Temat: wolne obroty zawysokie
Wydaje mi się, że oni są b. dobrzy ale ze spraw typowo mechanicznych. Gdy wchodzi się w elektrykę, a szczególnie elektronikę, a jeszcze szczególniej przy-silnikową to to zaczyna być trochę gorzej.

Takie pierdółki jak sprawdzanie kodów błędów to na pewno robią sami, nie wierzę w to, żeby robili to w ASO. Ale skanera OBD2 nie mają a od kodu błędu do trafnej diagnozy czasem długa droga. Jak mi Accord palił w mieście >15/100 a żadnego checka nie było to też mnie odsyłali do ASO...

Za to Ci w ASO to mają urządzenie, skasować za jego podłączenie też potrafią tylko, że znowuż z interpretacją wyników u nich baaardzo słabo. Tylko wymieniać części po kolei i płacić, płacić. Połączone siły VTEC+ASO może by coś razem zdziałały ale pomóc jak zwykle musiałem sobie sam...



Temat: silnik do remontu - help
Do ECU na schemacie (z 2 sondami) dochodzą 2 złącza - SCS czyli 2-pinowe które zwieramy aby "wymigać" kody serwisowe oraz 16-pinowe DLC (Data Link Connector) do podłączenia testera PGM-FI lub "generycznego" skanera OBD2.
Pegal, chcesz powiedzieć, że nie masz tego 16-pinowego złącza DLC tylko DLC 5-pinowe (jak w OBD1) ? Wg. rysunku powinno być gdzieś w pobliżu ECU... U siebie szczerze mówiąc go nie szukałem ale mam dwie sondy.

Bardzo, bardzo dziwne Jeśli faktycznie wypuścili taką serię aut to powinno mieć to swoje odbicie w Service Manualu, tym bardziej, że ten powszechnie dostępny dotyczy modeli do końca produkcji a piszesz, że Twoje auto jest z 1999 a więc jeszcze sprzed liftingu. Zrozumiałbym gdyby coś takiego puścili na sam koniec i wtedy mogłoby to być opisane tylko w jakimś jeszcze nieujawnionym suplemencie do manuala...

To co masz u siebie jako żywo przypomina instalację z Accorda V z silnikiem F22Z2 (czyli 2.2 VTEC) - tam była jedna sonda i dwa złącza - 2-pinowe SCS i 5-pinowe złącze DLC. Może po prostu zostały Hondzie takie ECU i powstawiali je do wcześniejszych accordów VI ?



Temat: Honda CRV Gaz Landi Renzo Pali się CHECK Pomocy !!!
Uważam że po takiej ilości błędów same ich kasowanie skanerem obd nie pomoże zbyt wiele potrzeba resetu kompa i wtedy można sprawdzić prace poszczególnych czujników w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony czyszczenie styków kopułek i palców uważam za zbędny zabieg jest to krótkotrwałe działanie. Wypalony styk należy wymienić te podzespoły nie są w jakieś kosmicznych cenach jest kupa bardzo dobrych zmieników. Ale jeśli będziesz w taki sposób oszczędzał w stylu przycieranie kopułek kiedyś porostu auto ci stanie np z powodu uszkodzenia zapłonnika który po takich zabiegach jest narażony na wyższa rezystancje styków kopułki wynikającą z zwiększenia szczeliny miedzi palce ma stykiem kopułki. Wiec wytwarza większe napięcia przez co się grzeje.



Temat: Accent 2001r. 1.3 75KM- Na gazie ok, na benzynie dusi się,
Też sądze że mam uszkodzoną przepływkę, tylko że przedtem myslałem że to czujnik temperatury ( co ciekawe u mnie jest tylko jeden czujnik temperatury tzn. cieczy, a nie ma czujnika temp. zewnętrznej). Wiem że się uczy z tego czo czytałem na forum to robi się reset na zimnym silniku. Później zapalamy i czekamy aż silnik się zagrzeje i włączy się wentylator.
Problem w tym że odpalam wchodzi na obroty i zaraz gaśnie ( i tak w kółko próbowałem odpalić z 10 razy ciągle to samo odpala i zaraz gaśnie) a po odpięciu przepływomierza odpala i wszystko jest ok zarówno na gazie i benzynie.

Pytanie1:
Czy oby napewno przepływomierz a nie komp siada (pewnie trzeba podpiąć pod kompa)

Pytanie2: (na przyszłość)
Po resecie kompa klema "-" pod odpaleniu silnika (zakładam że nie gaśnie od razu) to samochód zostawia się tylko na benzynie żeby komp się uczył (tzn. wyłączyć możliwość przełączenia na gaz czy nie ?)

Pytanie3:
Jazda na trybie awaryjnym kompa co powoduje?
Większe zużycie paliwa, czy można coś uszkodzić jażdząc tak przez dłuższy okres czasu?

Odnoście możliwości zakupienia jakiegoś taniego a sprawdzonego skanera obd2 macie jakieś propozycje, nudzi mnie jazda na serwis z byle pierdołom a poza tym chciałbym wiedzieć co się dzieje z autem.

Pozdro
Robek



Temat: Corsa C - info o zmianie oleju

A mi się pojawiło coś czego nie mogę znaleśc na forum.
Mianowicie przy uruchomieniu silnika pokawia się coś w stylu "1nSP" lub "1n5P" nie wiem czy to cyfra czy litera.
I jeśli jadę na paliwie to zapala się "czek endżin" a na gazie gaśnie.
O co chodzi?


"InSP" oznacza że czas na przegląd.
W Twoim przypadku (auto sprzed rocznika modelowego 2004) kasowanie powinno wyglądać tak:
1. wyłączyć zapłon (kluczyk w pozycji "0")
2. wcisnąć i przytrzymać przycisk zerowania licznika dziennego
3. trzymając ten przycisk włączyć zapłon i poczekać jeszcze co najmniej dwie sekundy (napis InSP powinien migać przez około dwie sekundy).
4. Jeśli operacja się udała pojawi się "----" (a jak nie, to na Techa chyba trzeba jechać )

Co do problemu z kontrolką check engine, to stawiam na sondę lambda (na benzynie działa źle, więc wywala błąd. Po przełączeniu na LPG włącza się emulacja lambdy i komp myśli że jest ok). Pewność jednak będziesz miał jak podjedziesz gdzieś na szczytanie kodów błędów (Techem, lub jakimś skanerem OBD II).



Temat: Totalny spadek mocy ...
No tak, w sumie pompa paliwa jest słyszalna, ale nie wiadomo czy dobrze działa, samochód zapala dopiero po kilku próbach i podpompowaniu ciśnienia paliwa przez kilkukrotne włącznie zapłonu. Jest to więc prawdopodobne, że może ona nawala.
Filtr paliwa jest wymieniony, bak paliwa wyczyszczony.
Check engine wyskakuje tylko na zapłonie, na chodzie lampka jest zgaszona.
Jutro podłączam OBD skanowanie komputera pokładowego. Kody, które mi wyskakują mogą być następstwem jakiejś pierwotnej przyczyny - może właśnie pompa. A jeśli chodzi o Firebirda, to mój znajomy z Kanady miał podobny problem z autem. Pozdro.



Temat: [N16] Wymiana silnika
W almerze 2003 rok, silnik QG18 po FL wymieniłem silnik (wypalone zawory, progi na cylindrach i brała duże ilości oleju). Wstawiłem silnik od almery z 2001 czyli przed FL ale nie chce odpalić. Ciśnienie na tłokach OK, rozrusznik kręci ładnie, paliwo dostaje ale nie ma w ogóle iskry. Generalnie silniki różnią się pokrywą zaworów (u mnie metalowa a w tamtym plastykowa) i wałkami rozrządu. Z różnych wałków pobieany jest też sygnał położenia. I teraz pytanie czy coś spie...śmy przy wyminie czy ten silnik z 2001 roku nie będzie pracował w Almerze z 2003 po FL.

Dodatkowo skaner OBD2 odczytał błędy:
P0223 - Czujnik położenia przepustnicy obwód przełącznika B - wysoki sygnał wyjściowy
P0444 - Układ odprowadzania par paliwa - przerwa obwodu oczyszczania zaworu kontrolnego.

Waldek



Temat: system spalania
Chodzi raczej o system spalin, ogólnie to może być od:
-sondy lambda (od każdej)
-katalizatora
-złego składu mieszanki.
Konieczne jest odczytanie błędu(ów) za pomocą jakiegoś skanera OBD (np KTS) i wtedy można coś więcej powiedzieć. Skasować lampkę można odłączając akumulator na kilkanaście minut. Może się więcej nie pojawi (mało prawdopodobne).



Temat: Pomoc potrzebna !
Witam !

Bardzo potrzebne są wyniki skanowania ISO z różnych Opli. Jeśli komuś udałoby się zrobić skanowanie ISO to proszę o przesłanie na tech@axes.com.pl następujących danych:

* adres sterownika (np. "11h")
* słowa kluczowe
* protokół (ISO9141 czy ISO14230)
* model, rodzaj silnika i rocznik

Do tego bardzo przydatne aczkolwiek niewymagane będą następujące dane dodatkowe, które można odczytać z obudowy sterownika:

* typ sterownika (np. "Simtec 56.0")
* numer Bosch (np. "0 281 001 215") lub czteroliterowe oznaczenie GM (np. "BXAW") - zależnie od producenta sterownika
* numer GM (np. "90 563 172 KD")

Liczę na Wasze wsparcie które pomoże zwiększyć liczbęmodeli wprowadzonych w najbliższym oprogramowaniu.

Skanowanie Opli należy wykonywać kablem uniwersalnym OBD. W przypadku 10-pinowego złącza linia "K" wpinana jest do G, linia L nie jest używana. W przypadku szesnastopinowego złącza OBD2 używamy standardowego kabla OBD2.



Temat: [lanos]Zapalona kontrolka chceck engine
1. Proszę stosować [TAG'i] w tematach!!!
2. Prawdopodobnie masz problem z emulacją sondy lambda na gazie... jaką masz instalację II gen, czy sekwencja?
Jeżeli po przełączeniu na lpg "check" gaśnie, to znaczy, że albo masz zainstalowany emulator sygnału sondy lambda, albo jakiś obejście "check'a", aby się nie świecił...
Masz Lanosa z 2003 roku, więc istnieje spore prawdopodobieństwo, że masz już w aucie system EOBD (OBDII), a nie ALDL... Gdybyś miał ALDL, mógłbyś sprawdzić błędy zwierając piny A i B we wtyczce diagnostycznej... jednak przy OBDII nie ma takiej możliwości (a zwierając piny możesz wręcz doprowadzić do zawrcia) - jedyną opcją jest podłączenie skanera diagnostycznego i sprawdzenie błędów. Dla pewności sprawdź czy wtyczka diagnostyczna ma 12 czy 16 pinów. 12-pinowa oznacza ALDL i możliwość sprawdzenia błędów na własną rękę... 16-pinowa oznacza OBDII (czy też EOBD) i konieczność podłączenia skanera celem sprawdzenia błędów.



Temat: [R75 2.0CDT] Jaki trzeba program aby pousuwać błędy?

czołem
polecam tobie takie urządzenie skaner ręczny http://obd2.pl/obd2/produ...&products_id=44


można tym sprawdzić przebieg i airbagi w 200/400?



Temat: [R75 2.0CDT] Jaki trzeba program aby pousuwać błędy?
czołem
wpadam teraz bo wieczorem to jade do kobiety.....:)

a tak na poważnie, musi się zkomunikować nawet bosch 500 ale........ Musicie kombinować z zamykaniem i otwieraniem auta, tak aby odblokować imo, lub odłącz baterie na pół godziny i po podłączeniu zasilania, podłącz kompa . wkażdym bądz razie ,polecam tobie takie urządzenie skaner ręczny http://obd2.pl/obd2/produ...&products_id=44

spokojnie zczyta błędy z silnika



Temat: ...nowa aktualizacja 2/8/2005...

4. Co nam daje dodanie nowych protokołów transmisji (USA i Japan) skoro CDIF/2 nie posiada (a może już posiada, kolejne pytanie, mam już mętlik w tej mojej pustej głowie...) opcji skanowania niczego poza ISO?


Mówimy tutaj o jednym z dwóch protokołów dla normy J1850 czyli Ameryka.
Wczesniej wprowadzony PWM obecnie został uzupełniony o VPW głównie stosowany przez koncern GM za oceanem.
Co to nam daje ???? - ano jak kazdy nowy protokół mozliwość diagnozy tych wynalazków. Ten protokół zaliczany jest również do normy OBDII. Czyli sytuacja wyglada tak ze do pełnego EOBD/OBD2 brakuje nam jedynie CAN'a. Tutaj od razu uprzedze pytania, Can właśnie się robi i jest w planach na następną aktualizacje.

Co do skanowania to faktycznie na razie nic poza ISO, co powinno się równiez niebawem zmienić.

Na razie protooły z normy J1850 dostępne sa w katalogu "Inne / zgodne z OBD2"



Temat: Mitsu Pajero 3.5 Nie zapala.
Czesc wszystkim,
mam taki problem. Kupilem niedawno Miska i po 4 dniach uzytkownia, nagle, odmowil posluszenstwa. Nie zapala. Iskra jest, kreci ale nie podaje paliwa. Jak zdjac z przepustnicy dolot i podawac zwyklym zraszaczem do kwiatow paliwo to chodzi na wolnych obrotach. Wiem, troche to chamskie rozwiazanie
Misiek jest z 96 roku i ma wtyk OBD2 ale podlaczylem skaner i nic to nie dalo. Nie widza sie. ktos wie dlaczego?
Nie mogac uzyskac infor ze skanera spialem kabelkiem wtyki 1 i 4 i lapmka wymrugala mi 2 kody usterek. 44 i 54.
Wszystko piknie ale co dalej? Jest mozliwosc podlaczenia skanera 0bd2? jak nie to co oznaczaj a te kody? Spotkal sie ktos z czyms takim? z gory dziekuje.
Maciej



Temat: Jaki interfejs do Rovera 75
<mgrover@onet.eu> wrote:


Użytkownik "Marek" <marord@wp.pl> napisał w wiadomości
oj Panowie ochłoncie nie ma takich interfejsów co robią 75 typu euroscan
jest jedno urządzenie które jest tanie i da się nim zczytać usterki jest to
skaner gs 300 za 200-300zł zczytuje błędy z każdego rovera mg od 2000 roku
wzwyż ale tylko silnika błędy był sprawdzany na dieslu oraz benzynie r 75
oraz MG zr 2005 1.8 160
pewne skanery mają na www.obd2.pl
-------------------
Mariusz auto części

Mariusz a do 45 diesel jest kabelek,czy tester

--
lupo
Rover 45 td 2000 rok Lubuskie
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl



Temat: Skanowanie
Po skanowaniu należy myszką kliknąć na wynik skanowania a on zmoieni się na kolor różowy,zamykasz skanowanie,włanczasz obd,dajesz na inny zgodny z odb i na czerwony kwadracik-działa bezproblemowo z czego ja jesten ogromnie zadowolony[xsara picasso kiedyś nie mogłem nic zrobić ateraz połączenie ze sterownikiem ok]



Temat: Upierdliwe 3.8 v6

Właściciel Jacek Karasiński ma OBD pasujące do naszego mustanga. OBD II jest standardem obowiązkowo "montowanym" od 1996 roku ,wszystkie skanery które obsługują OBDII i mają protokoły komunikacji forda J1850 PWM ( starsze fordy mają ten standard - jak z nowymi nie wiem ) ,będą oki - w sumie spotkałem jeden który nie obsługiwał tego protokołu
Przeskanować nie zaszkodzi - chociaż nie wszystko "wyjdzie" na jaw



Temat: kody ecu
Z 3G i nie tylko a raczej mowiac z kodami OBDII to nie jest wcale tak latwo jak sie wydaje. W OBDI (1G) to jest wieksze prawdopodobienistwo ze to co wskazuje kod to jest do wymiany.

W OBDII jest tak ze kod wyskakuje jako rezultat odczytanego problemu ktory mogl wyskoczyc gdzies indziej.
Np. Dziura w dolocie np na przepustnicy ktora powoduje zasysanie "lewego" powietrza bedzie powodowac zly sklad mieszanki i np pojawi sie kod PO171 - System Too Lean (Bank 1 - gdzie w niektorych przypadkach moze byc odczytany jako problem z sonda) a tu bedzie to problem z lewym powietrzem.

Inny przyklad to P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected ktory opisuje losowe zanikanie iskry i przskoki w spalaniku na cynidrach. Normalnie to zaczeloby sie od sprawdzenia stanu swiec, kabli... a powodem moze byc zalewajacy wtrysk.

W OBDII bardzo wazne jest zeskanowanie parametrow silnika (jak najwiekszej ich ilosci) aby sprawdzic gdzie ECU kompensuje paliwem lub powietrzem i to dopiero moze byc wlasciwa diagnoza. Nie mowie... czesto proste metody zalatwiaja sprawe ale czesciej jest ze "wlasciwe" skanowanie jest potrzebne.



Temat: Jaki interfejs do Rovera 75
Użytkownik "Marek" <marord@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ems3pi$8p7$1@host-ip211-14.crowley.pl...



Może ktoś może podać jaki inerfejs diagnostyczny pasuje do rovera 75 i
gdze
go można kupić.

--
Pozdrawiam wszystkich

Młynek Grzegorz

Witam,
a np. taki z 75 nie ma problemów, ja poszukuję do 220 SDi i z tym jest
problem...
http://www.moto.allegro.p...07_can_usb.html
--
MareK
Rover 220 SDi 2,0 105 KM '97
Tarnów

oj Panowie ochłoncie nie ma takich interfejsów co robią 75 typu euroscan
jest jedno urządzenie które jest tanie i da się nim zczytać usterki jest to
skaner gs 300 za 200-300zł zczytuje błędy z każdego rovera mg od 2000 roku
wzwyż ale tylko silnika błędy był sprawdzany na dieslu oraz benzynie r 75
oraz MG zr 2005 1.8 160
pewne skanery mają na www.obd2.pl
-------------------
Mariusz auto części



Temat: Jaki interfejs do Rovera 75
Użytkownik "lupo" <andlupino@o2.pl> napisał w wiadomości
news:en0duo$624$1@host-ip211-14.crowley.pl...


mgrover@onet.eu> wrote:

Użytkownik "Marek" <marord@wp.pl> napisał w wiadomości
oj Panowie ochłoncie nie ma takich interfejsów co robią 75 typu euroscan
jest jedno urządzenie które jest tanie i da się nim zczytać usterki jest
to
skaner gs 300 za 200-300zł zczytuje błędy z każdego rovera mg od 2000
roku
wzwyż ale tylko silnika błędy był sprawdzany na dieslu oraz benzynie r 75
oraz MG zr 2005 1.8 160
pewne skanery mają na www.obd2.pl
-------------------
Mariusz auto części

Mariusz a do 45 diesel jest kabelek,czy tester

--
lupo
Rover 45 td 2000 rok Lubuskie
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

niestety tego modelu nietestowałem na tym testerze ale z dieslem może mieć

problem ale dokładnie nie powiem bo jeszcze nie testowałem
----------------
mariusz auto części



Temat: navi w telefonie czy osobno?

Jaca co robi ten program dokładniej?
Najprawdopodobniej to wszystko albo prawie wszystko co skaner, nie wiem dokładnie bo jeszcze tego nie testowałem. Ja mam skaner na wyjście OBD2 i program ProScan. Kumpel chce właśnie kupić taki skaner na blututka i połączyć z palmtopem, więc opcje odczytu i kasowania błędów będą zapewne takie same jak np. w ProScan'ie.




Temat: Jaki interfejs obd na com albo usb i program do Vandury 95
...tam jest zwykle OBD - tzw kostka GM.

Mozesz kupic Snap ON ktory kosztuje ok 200 czy 300 zł.

mysle ze lepiej te pieniazki przeznaczyc na browarek a uzyc spinacza laczac piny A i B a kontrolka sama ci wymruga bledy, ...kiedy bedziesz chcial je skqasowac wypniesz kleme i po sprawie.

najogolniej mowiac do OBD I najlepszy skaner to:



mowie powaznie, ...one nic nie podaja oprocz kodu i jego wyjasnienia ktory trzeba zinterpretowac.

to samo powie ci Haynes czy hilton.



Temat: [Volvo 850] Brak połączenia z OBD II
Pojechałem dziś do serwisy aby skasować kontrolkę "service" po wymianie oleju. Zabieg przy użyciu skanera się udał, natomiast w momencie próby odczytu ewentualnych błędów nie można było nawiązać kontaktu z systemem. Robiłem to wcześniej kilka razy i nigdy nie było kłopotów. Jak myślicie coś nie tak z ich skanerem, czy moim układem diagnostycznym? Lampkę "service" skaner skasował, więc wydaje się że działał ok. Dodam, że nie zauważyłem żadnych problemów z pracą samochodu tyle,że nadal świeci się opisywana przeze mnie wcześniej lampka ze znaczkiem "lambda".

Edit by Diverek
Zmiana tytułu



Temat: Kody błędów :|
Witam

nie wiem czy właczył pierwszy bieg czy nie , nie mnie usterka ta jak narazie sie nie pojawiła ponownie, a dzis pojechałem na skaner mieli model KTS 550 rekomendowany firmą BOSH (do układów diagnostycznych OBDII / EOBD) niestety wbrew oczekiwaniom diagnosty który uparcie twierdził ze bez problemu sie połączy to sie nie połaczył skaner wpinał do takiej czarnej wtyczki pod kierownicą , no chyba ze to nie ta wtyczka miała byc?

Tak więc aktulanie nadal szukam skanera którym go bede mogł z czytac za rozsądną kase a nie jak w serwisie chryslera zyczą sobie 200zł za samo podpiecie kompa

A teraz dwa pytania do kolegi datatomek:

- czy te czujniki tlenu to na nasze mowiąc poprostu SONDY LAMBDA? jesli tak to chyba nie naprawialne i trzeba by wymienic na nowe?
- i drugi czujnik temp. powietrza czy jest sam w sobie uszkodzony mozna go jakos naprawic samodzielnie czy trzeba kupic nowy i wymienic

Pytam dlatego ze jak dzis byłem w pobliskiej stacji diagnostycznej to mi powiedzieli za ten problem z pierwszym odpalaniem np: rano nie pali od tyku tylko musi zakrecic kilka razy to winne temu mogą byc te niesprawne wspomniane wyzej czujniki lub tez cos ze swiecami nie tak - pzyznam sie ze nie wiem kiedy wymieniane były te swiece przez poprzedniego własciela.

dzieki za info



Temat: 4L60-E Warianty diagnostyki....
Cynki w skrzynie sie niczym nie podpinasz podpinasz sie w zlocze diagnostyczne samochodu OBDI pod kierownica.

Program to DataMaster wersie trial ze strony sciagasz (zakonczenie triala sciagasz ze strony google po wpisaniu DataMaster Crack ). Interface masz tez w google jak sie wpisze ALDL OBD FBOdy itp. Na forum tez jest ale nie chce mi sie szukac teraz.

Ogolnie ja mam taki interface i dziala tylko ze starymi kompami z Pentium i Pentium MMX. Nowe kompy z Celeronami i PentiumM w gore jakos maja problem z transmisja. Oczywiscie mowimy o kompie ze złaczem COM.

Jakby co to moge Ci sprzedac calego kompa (takiego starego dzialajacego) ze skanerem i Datamasterem oraz drugim programem TunerCATem co pozmieniasz praktycznie wszystko w PCMie.

Chcesz skaner to Micho podal te najlepsze a nie jakies euro patenty. Taniej to na jebayu.



Temat: Interface CAN + Soft do VW - co wybrać?
Ponieważ znowu pojawiło się u nas w domu auto ze stajni VAG, potrzebowałbym zapytać co najlepiej/najtaniej zakupić do diagnostyki po CAN-ie (stry typ po obd mam i w aucie z 2007 nie działa).
Na allegro są po 250 zł podpiane do laptopa INERFACE lub całe skanery bez konieczności posiadania laptopa jak np DOMINATOR (tylko czy on umozliwia "kodowanie" nowych funkcji?)

Kto pomoże co wybrać?



Temat: Bulgotki i swisty
Czyli jak dziala i jezdzi to nie grzebac bo mozna dopiero napsuc

Jeszcze takie pytanie - chcialem kupic sobie skaner(czytnik) do autka
znalazlem takie cuda
http://cgi.ebay.co.uk/Elm...parms=72%3A1301|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

http://cgi.ebay.co.uk/OBD...parms=72%3A1301|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Ma ktos pojecie czym to sie rozni i przede wszystkim czy cos to w ogole da?



Temat: Prędkościomierz 300 km/h
Z tymi zatrzymanymi licznikami to jest max . Kolega 10 lat temu wyjezdzal tylem z parkingu malaczem i walnal w lampe, licznik sie tez zatrzymal na 140 czy 150 nie pamietam ile malacz ma maxymalnie

Face a teraz tak na powaznie masz wyprowadzone zlocze skanera z tego LS1 czyli wtyczke obd2 ??

Jak tak to kupuj dobrego PDA z GPS (polecam HTC Diamonda albo Samsunga Omine) i interface na BT do OBD2 bedziesz mial duzo parametrow pracy silnika, bledy kompa, odczyty sond i mapy paliw + duperele typu zuzycie paliwa, pseudo hamownia i tym podobne.
Dodakowo nawigacje z najdokladniejszym predkosciomierzem (tyle ze z opoznieniem ok 0,5-1 sek) ale za to z mozliwoscia rejestracji.

Na Te powyzej PDA masz soft co rysuje trase z odczytow GPS z predkosciami na poszczeglonych odcinkach



Temat: Czytanie kodów błędów w OBD II??
Witam

Mam proba Gt 2,5 v6 z 97 roku. Domniemam , że mam system z czytywania kodów błędów OBD II.
Moje pytanie brzmi, czy istnieje możliwość poza skanerem do tego służącym, np. poprzez laptopa aby z czytać błędy komputera??
Jeśli tak, to gdzie znaleźć do tego oprogramowanie oraz jak to podłączyć???



Temat: Elektronika samochodowa CHECK ENGINE
Witam,
Dziekuje za wyczerpujace wyjasnienie.
Oczywiscie czytalem ten fragment instrukcji dosc dokladnie.(ale dopiero
po jakims czasie)
Zanim sie zapoznalem z tym tekstem bylem 2 razy w serwisach (roznych)
Nie pisze w jakich .Przeciez czesc serwisow to porzadni fachowcy .

Serwisanci na ten temat nie wiedza absolutnie nic .To po prostu GŁĄBY !!
Kasuja 100 PLN za 2 minuty pracy i to wszystko.Absolutnie nie potrafia
zinterpretowac wynikow.
Dowiedzilem sie ze chodzi o czystosc spalin .(zadna filozofia ,skaner
wyswietla taka informacje)
Normy sa bardzo rygorystyczne wiec pojedyncze zapalenie sie kontrolki nie
jest niepokojace.
Niestety kontrolka zapalila sie na stale ,wiec musialem pojechac jeszcze
raz.
Nawet postawili diagnoze : moduł kontroli OBD II  ok 1000 $ za uzywany.
Gosc mi skasowal kontrolke skanerem serwisowym +100 PLN
Nie dawało mi to spokoju .A kontolka zaplila sie znowu na stałe
Wymienilem swiece (sam to wykombinowalem) ,jedna byla troche
zaweglona  ,lampka zgasla i jest spokoj.
Dokladnie to nie bylo tak ,troche pomogli inni uzytkownicy Windstarow
Dostałem kilka listow ktore naprowadzily mnie na cel.
Wszystkim serdecznie dziekuje.
Slyszalem ze u OPLA dopiero jest horror .
Tam zgaszenie lampki kosztuje 180 PLN.




Temat: Złącze diagnostyczne
nie wiem jaki masz interfejs więc nie wiem czy dioda sygnalizuje zasilanie czy komunikację ale jeżeli jest to gniazdo 16 pin OBD to w gniexdzie na pinach 4,5 powinna byc masa a na pinie 16 + ,
bardzo możliwe ze nie masz + (często po zapłonie , w niektórych autach stały)
jeżeli Twoja dioda sygnalizuje zasilanie to brak jej swiecenia oznacza ze brak np. + po zapłonie ( być może bezpiecznik , bo to dość często spotykane )

tak na poważnie to nie spotkałem jeszcze urządzenia , które zastepowałoby consulta lub specjalizowane skanery i robiło jak należy.

coprawda ostatnio pojawił sie na allegro "kabelek" robiący nismo na starym złaczu (nijak się to ma do OBD 16pin) , ale gostek na szczegółowe pytania odpowiadał dośc mgliście.

Reasumując : jeżeli wpinałeś do innej nysy twój kabelek i robiło jak należy to u Ciebie na 99% brak + na pinie 16. W przeciwnym wypadku należałoby "podejrzeć" linie diagnozy czy tam się cos dzieje (w sensie elektrycznym)

pzdr



Temat: Skaner i miernik do samochodow z OBD2
Dla posiadaczy US samochodow od 1996 roku w zwyz (nawet modelowo).
W Fbody nawet od 1995 w V6 z silnikiem 3,8.
Zreszta do euro-azji tez ...

Cena 160$
http://www.scangauge.com/products/




3 tryby pracy:

Scan Tool :
» Reads Trouble Codes
» Reads conditions that set the Trouble Code
» Clears Trouble Codes
» Turns off "Check Engine" light
» Tells you when vehicle is "Ready" to pass OBDII testing
» Make and store up to 10 rewritable special codes to send to the vehicle computer

Digital Gauges :
» Fuel Economy
» Fuel Rate
» Battery Voltage
» Coolant Temperature
» Intake Air Temperature
» Engine Speed (RPM)
» Vehicle speed (MPH and KM/H)
» Manifold Pressure (not available on some vehicles)
» Engine Load
» Throttle Position
» Ignition Timing
» Open/Closed Loop

Trip Computers :
» Maximum Speed
» Average Speed
» Maximum Coolant Temperature
» Maximum RPM
» Driving Time
» Driving Distance
» Fuel Used
» Trip Fuel Economy
» Distance to Empty
» Time to Empty
» Fuel to Empty



Temat: Moduł diagnostyczny OBD2 w Galancie.
Do Galanta ciężko o moduły diagnostyczne. Łącze niby jest obd2, ale protokół bodajże JOBD.
Z ECU głównie można wyciągnąć informacje o błędach więc nie ma się co pakować w koszty, bo takie info można wyciągnąć samemu przez zwarcie pinów 1 i 4 i wymriganie błędów. Pytałem kilku sprzedawców na allegro i z tych tańszych żaden nie obsługiwał Galanta. Tylko droższe, zaawansowane skanery z nim działają.



Temat: Elektronika i diagnostyka samochodowa


Diagnozuje je na co dzień i nie spotkałem się z przypadkiem, żeby świecił check engine a nic nie było w OBD (może zależy to od jakości skanera). Zdarza się wprawdzie, że wyświetla "non standard code" i numer tego kodu, ale w takim przypadku sprawdzam po numerze na płycie Jaguara zakupionej za 5 funtów i wszystko wiem.


Sprawdziłem to "organoleptycznie" - są takie wypadki. U mnie po wykasowaniu wszystkich błędów zgonie z protokołem OBD oraz błędu o którym pisałeś ("non standard code") kontrolka dalej pięknie świeciła.

Pozdrawiam

Jagman



Temat: huk w silniku, chrobot... i co dalej ?...
Jak masz możliwość to podłacz skaner diagnostyczny (dowolny obsługujący OBDII - kody generyczne powinny wiele wyjaśnić, jeżeli skaner obsłuży kody producenckie forda to można uzyskać dodatkowe informacje) i odczytaj kody błędów (nie ma konieczności uruchamiania silnika - wystarczy włączyć zapłon)) - tylko nie odłączaj akumulatora bo kody błędów ulegną wykasowaniu. Gdyby to była uszkodzona pompa wspomagania to raczej nie pojawiłaby się kontrolka SES (chyba, że zupełnie zablokowało koło na pompie wspomagania). Zdjęcie paska to dobry pomysł - możesz wstępnie sprawdzić gdzie w osprzęcie może być problem - potrzebujesz nasadowej 15-tki z dłuuuuuugim ramieniem (najlepszy jest płaski klucz wygięty w "fajkę" z kawałkiem rurki - zakładasz na śrubę na napinaczu i go odciągasz - pasek zejdzie bez problemu - zapamiętaj układ paska - jest z lekka zakręcony). Całość operacji (mając odpowiedni klucz) to 10-15 min (demontaż paska, wstępna weryfiakacja stanu osprzętu i ponowny montaż paska) i powinno to wiele wyjaśnić.



Temat: 4L60-E Warianty diagnostyki....

Cynki w skrzynie sie niczym nie podpinasz podpinasz sie w zlocze diagnostyczne samochodu OBDI pod kierownica.

Program to DataMaster wersie trial ze strony sciagasz (zakonczenie triala sciagasz ze strony google po wpisaniu DataMaster Crack ). Interface masz tez w google jak sie wpisze ALDL OBD FBOdy itp. Na forum tez jest ale nie chce mi sie szukac teraz.

Ogolnie ja mam taki interface i dziala tylko ze starymi kompami z Pentium i Pentium MMX. Nowe kompy z Celeronami i PentiumM w gore jakos maja problem z transmisja. Oczywiscie mowimy o kompie ze złaczem COM.

Jakby co to moge Ci sprzedac calego kompa (takiego starego dzialajacego) ze skanerem i Datamasterem oraz drugim programem TunerCATem co pozmieniasz praktycznie wszystko w PCMie.

Chcesz skaner to Micho podal te najlepsze a nie jakies euro patenty. Taniej to na jebayu.


musze go chyba poczytać szybciej niż sądziłem....

dzisiaj qrwa zapaliłem, dojechałem do pracy i coś szarpało jak stąłem na światłach budą... sądziłem że nie na wszystkie gary pali, może fajka spadła albo coś pomyślałem bo niedawno zmieniałem świece na nowe.

ale on chyba wręcz na 4 gary rzucił palenie znienacka.... budą szarpie że łojojoj, zadyma taka w garażu że cyklon "B" to perfuma, spalanie pewnie tyle co esesmański tygrysek w odwecie i odczuwalny brak mocy....
a wczoraj piękny spokojny cruising ze stingiem mieliśmy i ładnie jechał....

fak.
znowu wyzwanie.



Temat: SERVICE ENGINE SOON krućce od chłodzenia
Miałem atrakcje z akumulatorem - założyłem rozładowany (poniżej 11 V) i komputer przełączył się w tryb awaryjny - dalsze odłączanie i inne zabiegi zakończyły się porażką - rozwiązaniem był zakup prostego skanera diagnostycznego. Samo odłaczanie aku nie jest niebezpieczne, ale jego rozładowanie może spowodować sporo zabawy.
W Firebirdzie masz OBDII - zadziała nawet skanerek za 200 zeta - ale tylko z silnikem.



Temat: Komunikacja z autami
Dzisiaj Jeep 4.2L 1999' - komunikacja po Chryslerze 16pin. się nie powiodła, po OBD nawiązał komunikację na VPW, ale próba odczytu błędów spowodowała wyrzuceniem z programu?!!!!, a zwykły ręczny skaner poprawnie odczytał błędy i pokazywał parametry bierzące - porażka
Piszcie jakie macie doswiadczenia!!!! - czyżbym miał jakiś wadliwy egzemplarz????



Temat: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja

a od ktorego roku smiga w subaru OBDII?
i czy macie sprawdzone narzedzia diagnostyczne?

Wujek Google szturchnięty podpowiada, że od 1996 r.
Ja zakupiłem prosty skaner już do poprzedniego auta (zarobił na siebie wielokrotnie
O taki:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl& ... prodid=163
Cena - niewiele więcej niż "sprawdzenie błędu" w ASO. A ile frajdy



Temat: 4L60-E Warianty diagnostyki....

Czesc tego co bys chcial poogladac daje DataMaster i prosty interface za 30pln w czesciach.
DM jest dla aut 94-95 innych nie skanuje (chodzi o 4geny FBody). Mozna dodatkowo zamontowac czujnik temp szkrzyni i tez pokaze. tu manual http://www.ttspowersystem...ocs/DM32MAN.PDF

Zapinanie lockupa to chyba pokazuje tylko skaner typu SnapOn.

Do skrzyni to w czasie jazdy nic nie podepniesz bo musi byc sterowana tylko przez gniazdo OBD mozna zczytac aktualne parametry.


Ale Marcinku czujnik temperatury oleju w skrzyni jest juz w srodku i na skanerze sa z niego odczyty.



Temat: [Nubira II] Złącze diagnostyczne
I dobrze, że nic nie spinałeś, bo tu faktycznie mógłbyś doprowadzić do zwarcia... jest to wtyczka od systemu OBDII (EOBD), gdzie niestety nie ma możliwości sprawdzenia kodów błędów metodą "na spinacz". Jedyna opcja to podpięcie się przez interfejs diagnostyczny lub przez skaner w ASO.



Temat: SERVICE ENGINE SOON
Czy byłby ktoś uprzejmy podrzucić dobry program do scanera OBDII ?

Właśnie skończyłem skanowanie Punto 1,9 TDI i mam pewne problemy, dobry program diagnostyczny by sobie poradził, nie chcę się rozpisywać bo to inny temat...

A teraz sobie przeczytaj swoj pierwszy post i powiedz jak mielismy na to wpasc, jak ktokolwiek by mial na to wpasc

Spokojnie każdy się uczy, ważne że sobie poradziłem i teraz mogę znajomym pomóc.



Temat: 4L60-E Warianty diagnostyki....
Czesc tego co bys chcial poogladac daje DataMaster i prosty interface za 30pln w czesciach.
DM jest dla aut 94-95 innych nie skanuje (chodzi o 4geny FBody). Mozna dodatkowo zamontowac czujnik temp szkrzyni i tez pokaze. tu manual http://www.ttspowersystem...ocs/DM32MAN.PDF

Zapinanie lockupa to chyba pokazuje tylko skaner typu SnapOn.

Do skrzyni to w czasie jazdy nic nie podepniesz bo musi byc sterowana tylko przez gniazdo OBD mozna zczytac aktualne parametry.



Temat: Poduszki powietrzne !
spoko 6 z 9 można pomylic /czeski błąd/Podstawowe wymagania dla diagnostyki pokładowejstandardu OBD II są określone w nastepujących normach; SAE J 1850,ISO 9141-2 LUB ISO-15031-3 -komunikacja ,SAE J 1962 -opis znormalizowanego gniazda diagnostycznego ,SAE J 1978 -opis testera diagnostycznego, SAE J 1979-opis poszczególnych trybów pracy skanera, SAE J 1930-znormalizowane nazewnictwo , SAE J 2012-oznaczenie i definicje kodów usterek. Pozdro nara.
21-03-2005 08:23
DZIDEK



Temat: [A6 C5 2.4 V6] sonda lambda
Auto badane angielskim skanerem typu OBDII
zawsze wyswietlaja sie 4 kody:
P0351 Ignition Coil (Cewka) A circut
P0352 Ignition Coil (Cewka) B circut
P0353 Ignition Coil (Cewka) C circut
P0135 O2 Sensor Heater Circut (Bank 1 Sensor 1)

jezeli pojezdze troche dluzej to dodatkowo pojawiaja sie nastepne bledy typu
P0155 O2 Circut Malfunction (Bank 2 Sensor 1) ale to juz jest spowodowane nastepstwami tych pierwszych ktore zawsze pojawiaja sie jednoczesnie po tym jak zapala sie kontrolka od silnika.

z gory dzieki za pomoc



Temat: Jak zczyta? b??dy - XJ po liftingu

po liftingu czyli od 97 roku w XJ kluczykowanie nie dzia?a. Jedyny sposób odczytania b??dów to podpi?cie skanera pod z??cze OBDII.

Dzia?a dzia?a. U mnie wciska si? przycisk od kasowania licznika dziennego na desce, przytrzymuje i kluczyk na ON

Generalnie jest tak, ?e po kolei zapalaj? mi si? wszystkie kontrolki, potem gasn? i zapalaj? si? wszystkie ponownie, znów gasn?, a na koniec 1 mruga check engine.

[ Dodano: 2008-04-12, 20:39 ]



Temat: Całkowita nowość na rynku - interfejs CAN + oprogramowanie
Panowie, wrocmy do meritum, czyli mojego pytanka:
- jak w VAG realizowane jest OBD2: przez K (tj. PIN 15, transmisja ISO, dla urzadzen "lamerow"), czy przez CAN (dla urzadzen "profesjonalistow"), czy tak lub tak... a jesli tak lub tak, to co jest wyznacznikiem procedury transmisji, jezeli skaner posiada obydwie mozliwosci? I ktora z nich zostanie wybrana, oraz czy obydwie sa rownie obfite w mozliwosci odczytu danych na ekranie PC-ta?
Bo chyba... NIE UZYSKALEM satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi.
Sorki



Temat: Interfejs do diagnozy BMW , który lepszy ???

Obydwa skanery sa bardzo drogie jak na swoje mozliwosci.
Moze lepiej zrobic swoj wlasny?
Dobrym przykladem (do uzytku w warunkach domowych) jest ScanTool
Do interfejsow opartych na ukladzie ELM istnieje cala masa darmowego oprogramowania, ktore mozna wykorzystac. Koszt samodzielnego wykonania bedzie przynajmniej pieciokrotnie nizszy.


Lukasz, ale to jest tylko do OBD2!




Temat: Coś jest nie tak z zapłonem? Aerostar
Możliwe, że problem tkwi w pompie paliwa - zbyt niskie ciśnienie (warto je zmierzyć ). Co do przewodów z Janmoru to nie mam o nich dobrej opinii - kupiłem je do Firebirda i po kilku dniach wyrzuciłem zakładając stare ACDelco (obecnie mam kevlarowe 8mm w wersji performance z cewką na 48 kV Accela i świeczki AC Delco - świetnie się sprawdzają) do Taurusa mam analogiczne przewody (jeszcze w pudełku) - przy najbliższej zmianie świec je zakładam. Jak będzie chętny w okolicach Lublina to mogę przeskanować mu kompa (mam skaner diagnostyczn do OBDII czytaj dla aut od 96' w górę), pokasować błedy itd.



Temat: [Leganza] Check
Podstawa to sprawdzenie jakie kody zostały zapisane w pamięci ECM. Jeżeli zresetowałeś ECM poprzez odpięcie klemy akumulatora, to teraz już się tego nie dowiesz dopóki błąd nie pokaże się na nowo. Masz Leganzę 2.2, a z tego co kojarzę tam jest tylko złącze diagnostyczne OBD2 (EOBD) a nie ALDL, więc jedyną opcją jest podłączenie skanera i sprawdzenie jakie błędy zapisał ECM. Ocenianie co może być przyczyną zaświecenia "CHECK'a" bez sprawdzenia kodów błędów jest pozbawione sensu.



Temat: BMW
BMW 1,6i 2001r złoczediag 16pinowe
Skanowanie ISO interfejs wyszukał adres
33h inny zgodny z ISO9141 (1050 bps szybkość transmisi i na tym koniec
OBD BMW Z3 połączyło się z silnikiem
kody błedów nie odczytał
parametry odczytał prawidłowo, i ta sama sytułacia po wyborze inny zgodny z ISO 9141-2
natomiast próba połączenia ISO 9141 zrywa połaczenie
to tak na marginesie
Może ktoś z grupy posiada opis złącza diagnostycznego 16 pin w BMW
Potrzebuje zrobić przejścówke do interfejsu Carsoftu
poz.



Temat: [80 b3 1.8 PM]Test silnika
No to w takim razie mam jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość zrobienia testu bez
skanera za pomocą kodów błyskowych ? Jeśli tak to proszę o podpowiedź jak taki test
przeprowadzić ?

[ Dodano: 2007-01-02, 17:57 ]
Pozatym dziękuje koledze Wiedzminowi za czytelny obrazek OBD



Temat: Kabel do programu diagnostycznego
Sorka że trochę odświeżam kotleta, ale może ktoś się orientuje jak wygląda sprawa skanowania w modelach po 2004r? W V50 jest gniazdo wylglądające na OBD. Z tego co wiem CANy w tych modelach były dopiero od 2005roku a ja posiadam sztukę z 2004. Mam też kabelek z grupy Volkswagena - czy powinno zadziałać z Vol-fcr?



Temat: KOD BŁEDU 128
witam Swiebod sama usterka daje do myslenia i ze mozna zapomniec dopisać to co trzeba ale tak to jest program to zwykły skaner diagnostyczny U480 CAN OBD2 / EOBD2 Auto Scanner a dalej nic nie wiem jak juz cos nie pokreciłem .a mikos_rafal no dobra tu tez mówią o czujniku powietrza ale którym bo to tez ciekawe moze to chodzi to o ten co jest montowany na zderzaku przed chłodnicą bo to on mi pokazuje za wysoką (ok 92 F) temperature na zewnąrz auta........... pozdro jacek



Temat: Interfejs do diagnozy BMW , który lepszy ???

Obydwa skanery sa bardzo drogie jak na swoje mozliwosci.
Moze lepiej zrobic swoj wlasny?
Dobrym przykladem (do uzytku w warunkach domowych) jest ScanTool
Do interfejsow opartych na ukladzie ELM istnieje cala masa darmowego oprogramowania, ktore mozna wykorzystac. Koszt samodzielnego wykonania bedzie przynajmniej pieciokrotnie nizszy.


Lukasz, ale to jest tylko do OBD2!

Tak, dlatego napisalem do domowego uzytku.
SRS i ABS tez mozna nim diagnozowac.

Jakis czas temu zadalem podobne pytanie na forum dotyczace podobnego urzadzenia. Wedlug opini innych uzytkownikow nie jest ono wcale takie dobre na jakie wyglada.



Temat: [leganza] Metoda spinacza
Jest informacja w dziale "Kompendium wiedzy"... O tutaj... kilkadziesiąt sekund szukania...
Chociaż jeżeli Leganza ma silnik 2.2, to tam jest już ponoć złącze OBD2 (OEBD) i wtedy kłania się tylko wizyta w serwisie i podłączenie do skanera.



Temat: gdzie jest ECU i złącze do diagnostyki
wracając do głównego tematu tego wątku, to dowiedziałem się, że jest to system OBDII gdzie do diagnostyki używa się skanera z interfejsem

OPIS ZŁĄCZA - KLIK!

powyższy link trochę rozjaśnia sprawę

Próbował ktoś już może się z tym pobawić?



Temat: Jaki interfeis do skasowania i zdiagnozowania air bagu
ja kupiłem coś takiego
http://www.autosoft.pl/pr...&products_id=53
próbowałem na programie, Digimoto lite,BMW skaner135 , BMw skaner ,i nic
testowałem interfais na OBD i niby działa



Temat: vw transporter 1.9 tdi
no jak, jak podpialemsie pod gniazdo kablem obd odpalilem program cdif wybralem vw> transporter>abs i nic...
wszedlem w vw>dowwolny i wszystkie czesci po koleii i nic!!!
jak zrobilem pelne skanowanie wyszukalo jedna rzecz a jak chcialem sie polaczyc to na moment polaczylo sie i po chwilo zrywalo polaczenie...
i wszedklem w przezroczysty progrm vag com i polaczylem sie ...



Temat: Pomoc potrzebna !

Próbowałem skanowania opla Astre 1998 r. silnik X1,4XS bez rezultatu,
połączył się po wybraniu z listy, adres sterownika 11h, ale nie zapisałem pozostałych danych, a propo gniazdo OBD w oplach nie wszystkie sterowniki są na jednym pinie,
Przydało by sie dopisać program do airbeg i abs .
sterownik aribag można odczytać w trybie przezroczystym używając
programu do poduszek AIROPEL1


inne komponenty jak ABS, poduszki, immo itd. będą sukcesywnie dodawane jak tylko zakończymy temat silników. Niestety, nie znam programu AIROPEL1 więc nie mogę się wypowiedzieć.



Temat: Podkarpackie

Nie polecam....warsztat nie jest w stanie zdiagnozowac bledow OBD II ....chyba nawet nie posiada skanera....nie potrafi zdiagnozowac usterki w Hondzie wiec tym bardziej, prawdopodobnie nie da rady z BMW.

Nie wiem jak to się stało...

Serwis jest super, nawet właściciel to mój dobry znajomy i nigdy nie miałem problemów z serwisem BMW u nich, innych marek też nie.

Polecam w 100% !



Temat: Nie ma iskry Vento 2.0 8V 2E
Jak jutro nic nie wygrzebie to zaholuje samochód do pracy i może elektryk dojdzie. Żebym mógł to bym się w pracy skanerem nawet podłączył ale on ma złącze OBDII a ja w samochodzie mam OBDI a przejściówki nie mam. Dobrze że to się stało pod domem a nie na torach tramwajowych Najbardziej się zdenerwuje jak to będzie tylko jakiś głupi przekaźnik. Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie są ok.



Temat: Pomoc potrzebna !
Próbowałem skanowania opla Astre 1998 r. silnik X1,4XS bez rezultatu,
połączył się po wybraniu z listy, adres sterownika 11h, ale nie zapisałem pozostałych danych, a propo gniazdo OBD w oplach nie wszystkie sterowniki są na jednym pinie,
Przydało by sie dopisać program do airbeg i abs .
sterownik aribag można odczytać w trybie przezroczystym używając
programu do poduszek AIROPEL1



Temat: [T4] Czujnik ciśnienia atmosferycznego T4.Prosze o rade
A jakiego programu uzywal gosc.

Bledy obd2 maja pewien standard i w kazdym przypadku blad ma konkretny numer oznaczany jako np P0128 no iwtedu wiadomo co to konkretnie jest.

W twoim przypadku jest to jakis nietypowy blad, bo oznaczenie to tylko ''10''. Majac tylko to, nie mozna jednoznacznie powiedziec, czy na 100% czujnik jest do wymiany.

Skontaktuj sie z kims Z froum kto ma np ELM327, lub inny skaner i odczytaj dokladny numer bledu.



Temat: [Cari 1.8 GDI] Evoscan + kabel OpenPort1.3 z www.limitless.c
Próbowaliście nowej wersji? 2.5
Czy coś się poprawiło? Może czytanie błędów już działa?

Czy mamy jakies alternatywy do tego softu?

Dziś pożyczyłem scaner MaxiDiag do japończyków. Niestety w carismie i pajero 1996 czyta tylko błędy poduszek, a w pajero 2001 czyta tylko ECU silnika w trybie OBD2, czyli to co każdy skaner za kilka zeta.



Temat: Uszkodzenie ECU?
Witam wszystkich , zakupiłem Tigrę 1,4 16V 97 rok z zerwanym paskiem rozrządu. Po wymianie 8 zaworów wózek odpalił ,. Zauwazyłem ze nie pali sie MIL więc kukam do wskażników a tam wyciągnięta żaróweczka. Po wymianie zarówki oczywiście swieci cały czas i teraz jest tak ze wybłyskało mi :1405
1503
1502
0170
1640
0105
0130
0120
Czyli praktycznie wszystko żle/nie tłumaczcie mi błędów bo wiem co który znaczy/ ale ale...ale co dziwne auto pali na strzał ,pracuje spokojnie na wolnych obrotach i jeżdzi jak burza, zużycia oczywiście nie podam bo na razie się bawię tymi usterkami.Pomyślałem ze mam pecha, wszystkie czujniki nagle padły ale nie , pomiar na złączu ECU wykazuje że czujniki pracują prawidłowo, wręcz wzorcowo .Samo ECU jest od silnika X14XE i nie wygląda na odkręcane, Co więc się dzieje? wygląda jakby komp wszedł w tryb awaryjny i tak został bo mu dobrze, nawet nie widzi immo.....oczywiście próbowałem odłączania klemy zeby zapomniał o błędach ale bezskutecznie ,uparty osioł.Auto jest 97 rok ma gniazdo 16 pin ale skaner się nie łączy więc nie ma OBD2/chciałem skasować błędy/.Teraz moje pytanie czy mogło zostac uszkodzone ECU po jakimś tam błędzie w przeszłości i np. zostało w trybie awaryjnym? gdyby nie pasek to poprzedni właściciel jeżdził by tak do końca świata. Co o tym myślicie?



Temat: Dziwna praca silnika Carisma 1.9 TD
CZesc

W maju wymienile swiece (NGK), filtr paliwa tez jest nowy. Kontrolka silnika sie nie zapala (kontrolka dziala bo gasnie po uruchomieniu silnika).

Silnik pracuje nierownomiernie do 2000 obr/min. Powyzej problem nie jest wyczowalny lub go nie ma. Samochod na trasie spisuje sie swietnie.

Jest to samochod z rocznika 98. Kody bledow sa standardzie OBD-II. Czy jest jakis sposob zeby to obejsc bez czytnika (skanera)?

Znalazlem na forum manuala Carism, postaram sie go przesudiowac

Czy zegar w desce rozdzielczej jest podswietlany? Od kiedy ja mam nie ma tam swiatla. Jak wymienic zarowke nie niszczac obodowy?

Pozdrawiam



Temat: PIERWSZY PRZEGLĄD TECHNICZNY
Dziś dokonałem ciekawego "odkrycia" - Sable posiada cechy wersji kanadyjskiej (metryczne liczniki, grzałka silnika), a dziś podczas skanowania ECM-u zauważyłem, że auto komunikuje się w protokole OBDII w wersji Kalifornijskiej. Nie jest to dla mnie nazbyt fajna opcja bo pewnie auto jest "nieco" wykastrowane i może spełniać obecne normy Euro (na czym specjalnie mi nie zależy) dla nowych aut.



Temat: Kody błędów ECU
czyli ten Opel nie był jeszcze na OBD II
europejskie marki wprowadzały OBDII między 1996 a 2000 r.

W przypadku Accenta tylko skaner OBDII Cię ratuje.



Temat: panowie, co o tym myślicie??? komputer do skanu
ALDL to typ zlacza, OBD to typ interfejsu. I majac skaner do OBD II mozna tez obslugiwac fury z OBD I. Cos pomieszalem



Temat: Dziwne zachowanie silnika ?
Złącze diagnostyczne jest po to aby podpiąć skaner OBDII i czytać kody błędów; niemniej najczęściej wyłapanie błędu przez system diagnostyki pokładowej implikuje zapalenie kontrolki CE; silniczek krokowy najlepiej zdiagnozować omomierzem --> zarejestruj na hmaservice.com



Temat: Skaner OBD2
jest na licytacji na allegro, kliknąłem na razie 20 zł, mi nie potrzebny, mogę odsprzedać, nie chcę zarobić...



Temat: Błąd
Zrob tego zdjecie bo nie mam pojecia o czym mowisz.

A co do bledu to mozemy gdybac ale musisz przeskanowac zeby wiedziec od czego zaczac. Jak nie masz gdzie to zrobic to kup skaner OBDII za 50-100PLN i sam znajdz kod a reszte ci powiem.



Temat: Astra II Z16XE kody diagnostyczne - dziwna złączka
pin 7 : linia K
pin 16: + zasilanie
pin 4, 5 : masa

a podpinasz sie za pomoca skanera , lub przez OBD II ( normalnie )



Temat: Świeci kontrolka
Poszukaj kogos kto dysponuje skanerem OBDII, odczytaj blad i na tej podstawie bedziemy mogli ci cos wiecej pomoc.



Temat: silnik
Nie masz czasem zapalonej kontrolki "Check engine"?
Jezeli tak to moze warto najpierw przeskanowac samochod skanerem OBD II i na podstawie odczytanych kodow szukac przyczyny "palenia na 3 gary".



Temat: czy to wina EGR???
Witam serdecznie. Kody tylko kompem lub skanerem OBD II. Dostępnym na aukcjach. Przeczyszczenie EGR i gardzieli przepustnicy nie zaszkodzi. Sprawdź chociaż gardziel. Pozdrawiam.



Temat: [Matiz] czytnik błędów
Ja już wcześniej miałem skaner OBD2 do mojego starego forda, zdziwiłem się bo matiz o 4 lata młodszy i myślałem że też będzie pasował, niestety inne złącze... Być może są jakieś przelotki... Czy ktoś się orientuje jak matiz ma protokół?



Temat: [MK6] problem z silnikiem 1.3 8V (70KM)
a skąd jesteś? pytam serio.. mam skaner na oBD, jak w wawce to podejdz. podepniemy i odpowiedź będziesz miał!



Temat: Zaświeciła kontrolka silnika....
Podlacz skaner OBDII i bedziesz wiedzial co jest przyczyna zapalania sie kontrolki check engine.



Temat: [S197] awaria silnika? ;/
Pawellos, skaner i przez OBD sprawdzić Jeśli masz mozliwość to postaw auto w ciepełku ,odłącz aku na 1 h - tyle możesz zrobić w tej chwili sam.



Temat: Service Engine Soon
a nie lepiej ją wykasować po prostu ?
nawet jakimś prostym skanerem OBD 2



Temat: Nadejszła suka zima
Mi sie paliwo skonczylo w TA od zabawy nowym skanerem obd i nie mam jak pojechac na stacje Dzis pojade pewno z 2x z kanisterkiem aby moc kontynuowac strojenie



Temat: Nadejszła suka zima

Mi sie paliwo skonczylo w TA od zabawy nowym skanerem obd i nie mam jak pojechac na stacje Dzis pojade pewno z 2x z kanisterkiem aby moc kontynuowac strojenie

...majac taka flote powinienes sie juz dawno uniezaleznic



Temat: czym zeskanować Camaro "94
Chcesz zeskanowac Camaro '94 czy kupic skaner OBD2 za 300$ ktory nie pasuje do tego rocznika? Napisz jaki silnik, LT1 czy L32.



Temat: Tuning DCI poprzez złącze diagnostyczne

wiem ze przez zlacze diagnostyczne i OBD II skaner mozna spokojnie przyspieszyc badz opuznic zaplon, pod warunkiem ze da sie zapisac nowe ustawienia

Zaplon w dieslu? :shock: litosci... :x

:lol: :lol:



Temat: co oznacza ta kontrolka??
Bedzie to kontrolka "check engine". Podlacz jakis skaner OBDII aby zdiagnozowac problem.



Temat: Tuning DCI poprzez złącze diagnostyczne
wiem ze przez zlacze diagnostyczne i OBD II skaner mozna spokojnie przyspieszyc badz opuznic zaplon, pod warunkiem ze da sie zapisac nowe ustawienia



Temat: Chyba pierwszy w Polsce 350z by NISMO
a to nie szybciej byloby podlaczyc skaner obd2 i zresetowac ECU?



Temat: Kody błędów ECU
(...)gdybyś był w Kujawsko-Pomorskim to zapraszam, dysponuję skanerem OBD, który oprócz czytania kodów błędów, przyczyny pojawienia się CE wyświetla także "ramki zamrożone", dzięki wiadomo w jakich warunkach pojawia się błąd.



Temat: Problem z licznikiem
calkiem mozliwe ze elektronika pada w samym zegarze.
najlepiej byloby podpiac sie pod OBD 2 skaner i zrobic jazde probna



Temat: 325i - brak przyspieszenia z dołu
Podlacz OBD skaner i zobacz czy nie wypluje jakiegos kodu. Moze faktycznie to tylko jakis sensor.



Temat: palaca sie kontrolka awarii silnika
Aby stwierdzic usterke musisz podlaczyc OBD II skaner.
Tylko na podstawie odczytanego bledu bedzie mozna stwierdzic co jest przyczyna zapalonej kontrolki.



Temat: Swieci ci sie lampka check engine?? No problem
w 2001 jest inaczej jak w 95-99. Ciebie tylko ratuje skaner obd2



Temat: gdy jest zimna chodzi ok
a wpinał sie do skanowania pod to złącze przy skrzynce bezpieczników? chodzi mi o to czy facet ma skaner który osbłsuguje OBD I które było w starszych miskach i wymagało dedykowanego skanera



Temat: Kody błedów NA

czy dobrze rozumiem, że tym czytnikiem jest ten układ dioda LED+rezystor
Ops, przegapiłem Nie, ja mam oprócz gniazda diagnostycznego pod maską port OBD2 w kabinie i używam normalnego skanera błędów OBD, nie czytniczka-mrugacza




Temat: Jaki interfejs obd na com albo usb i program do Vandury 95

najogolniej mowiac do OBD I najlepszy skaner to:



Tak też myślałem, peceta kupiłem i będzie z czasem robił za całe audio, wideo coś tam jeszcze wymyślę w ramach chorej fantazji. Na czymś trzeba ćwiczyć a własna furka jest najlepsza do tego



Temat: Mam super cd
Zamiast tego mam mały skaner silnikowy (OBDII) - diagnostyka silnika działą,



Temat: [O1] Czy zamiast Vaga to podejdzie?
co do pierwszej czesci pytania to wg deklaracji ten skaner zaczyta wszystkie auta z grupy VW z obd2 rowniez skody O1 i 02



Temat: Skaner do Jeepow pre OBD II
Szukalem taniochy i w koncu znalazlem

http://www.actron.com/product_detail.php?pid=16150



Temat: [P12/WP12] Automatyczne zamykanie drzwi
Czyli trzeba mieć consult II. Nie orientujecie się czy jest jakiś program emulujący ten skaner? Mam kabelek obd i laptopa. Brakuje mi tylko programu. Moze ktoś coś słyszał na ten temat?



Temat: 1
Na chwile obecną, ja też się pisze, Dodatkowo jak ktoś będzie chciał być testerem mojego nowego nabytku (Skaner diagnostyczny OBD II ) to zapraszam.

1.Blondas
2.jelon242 + Ala
3.Scooter80+Ania
4.zz
5.Reve
6. Gregor



Temat: czym zeskanować Camaro "94
chcialbym sobie kupic jakis skaner co pasowalby do 94 camaro 3,4 ale i do innych troche bardziej wspolczesnych samochodow. Oki rozumiem ze OBD2 nie bedzie pasowac. To co będzie?



Temat: SERVICE ENGINE SOON
Nie jest. V6 96 to OBD2 a V8 95 to OBD1, kabel zreszta to jedna sprawa a soft druga. Do twojego mozesz kupis skanery po 200-300pln z opisami albo proste za ok 100-150. Ale one tylko kod pokzauja.



Temat: Podkarpackie



Nie polecam....warsztat nie jest w stanie zdiagnozowac bledow OBD II ....chyba nawet nie posiada skanera....nie potrafi zdiagnozowac usterki w Hondzie wiec tym bardziej, prawdopodobnie nie da rady z BMW.



Temat: Jak zczyta? b??dy - XJ po liftingu
po liftingu czyli od 97 roku w XJ kluczykowanie nie dzia?a. Jedyny sposób odczytania b??dów to podpi?cie skanera pod z??cze OBDII.



Temat: MB vito brak komunikacji
jak włącze skanowanie to znajduje sterownik obd ale nie chce się z nim połączyć



Temat: Katalizator - tym razem spalanie / warto przeczyta?
Prezentowany skaner komunikuje sie tylko z systemem OBD, wiec diagnostyka jest mozliwa tylko i wylacznie silnika, pod warunkiem ze auto jest w ten system wyposazone



Temat: OBD kto u?ywa i z czym ?
Co jaki? czas wracam do tematu zrobienia/kupienia kabelka OBD i skorzystania z którego? z darmowych programów skanuj?cych.

Najpierw napisz? co uda?o mi si? ustali?:

Nasze Jeepy w z??czu OBD maj? wyprowadzone 2 ró?ne protoko?y:
1. ISO 9141 opisane w nomenklaturze Chryslera SCI Receive i SCI Transmit (SCI - Serial Channel Interface) - tu mo?na sczyta? kody b??dów
2. Ró?nicowy podobny do CAN opisany jako CCD Chrysler Collision Detection - u?ywany do komunikacji mi?dzy ró?nymi komputerami jakie mamy w naszym Jeepie (komp beny, immobilizer, airbag, skrzynia, panel wska?ników) - tu mo?na sczyta? kody b??dów i znacznie wi?cej innych informacji

Cho? w Jeepie jest wykorzystany protokó? ISO to wyprowadzenie z??czy do transmisji danych we wtyku OBD nie jest standardowe i tak:
XJ 1996:
- linia L (odbiór, SCI Receive) na styku OBD nr 6,
- linia K (nadawanie, SCI Transmit) na styku OBD nr 7 (komp beny i ABSu)
- linia K (nadawanie, SCI Transmit) na styku OBD nr 15 (komp skrzyni)
XJ 1997 i pewnie pó?niejsze:
- linia L (odbiór, SCI Receive) na styku OBD nr 6,
- linia K (nadawanie, SCI Transmit) na styku OBD nr 7 (komp beny, ABSu i komp skrzyni)
ZJ jest tutaj

Interesuje mnie:
1. Czy mo?na wykorzysta? taki kabel
2. Jaki program b?dzie dzia?a? z takim kablem, mo?e FreeScan, podobno nawet VAG potrafi sczyta? b??dy.

Zdaj? sobie spraw?, ?e temat nie jest popularny w naszym forum bo mamy kluczykowanie i 99% usterek da si? wykry? tym prostym sposobem, ale mo?e wspólnymi si?ami uda nam si? stworzy? jak?? baz? wiedzy na temat pod??czania si? do Jeepów poprzez z??cze OBD.

Pod kodem, który mo?emy sprawdzi? kluczykowaniem mog? kry? si? 2 lub 3 ró?ne kody, które oznaczaj? ró?ne awarie, a jaki to jest dok?adnie kod to w?a?nie mo?na sprawdzi? tylko za pomoc? skanera



Temat: 2.5 V6 PROBLEM
Ad1> przy OBD II tylko za pomoca skanera

Ad2> Skaner do OBD II moze byc jaki chcesz, aby tylko mial mozliwosc odczytu z Probe, ew. Mazda EGI (6262/MX6). Mozesz go sobie kupic, tylko zwroc uwage na wtyczke lub mozliwosc podlaczania poprzez wkladanie pojedynczych pinow w odpowiednie im miejsce w gniezdzie - tak mam w swoim, podpinanym do PeCeta.

Ad3> To o czym pisalem wczesniej - sprawdzic caly uklad EGR. Mialem 2 przypadki, z czego w jednym rowniez nie wykazywalo bledow. Natomiast w pierwszym auto gasnie, po czym gosc stuka w selenoid od EGRu i auto natychmiast odpala. Nie moze po prostu nigdzie kupic, albo slabo szuka.

Ad4> Kasowanie bledow w PCM jest jedno, ale robi sie je inaczej przy OBD I - wcisniety pedal hamulca przez ok. 10s przy odlaczonej klemie minusowej z akumulatora - a inaczej w ODB II - kasowanie za pomoca skanera.

Ad5> W zaleznosci od rodzaju uszkodzenia, t.j. przy kodach P0603 lub P0605 bedzie to blad pamieci zapisywalnej lub stalej; jesli skaner pokaze System Fail lub Access Error - PCM jest "dead"; jesli kody dadza sie odczytac i nic nie pokazuja, wszystkie podzespoly sa sprawne i nie ma zwarc lub przerwanych przewodow, a auto dalej ma awarie (n.p. gasnie) prawdopodobnie uszkodzone sa uklady wyjsciowe dla jednego z elementow sterujacych lub kontrolujacych prace silnika - zazwyczaj spalony tranzystor lub dioda na wyjsciu.

Ad6> Zalezy od bledu, ale wiekszosc znika sama po usunieciu awarii. System widzi, ze jest OK i nie zglasza dalej awarii. Jesli tak nie jest nalezy oczywiscie zrobic reset.

Ad7> Sygnaly z PCM do VRISow to masa, a nie +12V, ktore jest doprowadzone na stale. Czesciej wystepuje przerwanie przewodow. Pownienes je sprawdzic zarowno wzgledem masy jak i +12V (zwarcia) oraz czy wogole maja przejscie. Z tego co mam, wynika ze sa to przewody szary i niebiesko/czerwony dochodzace do 28pinowego gniazda w PCM.



Temat: Postanowiłem -kupuję Mustanga w USA - co dalej?
1) Przegląd techniczny - primo niejedź do nieznajomego diagnosty, bo nim wszystko przerobisz w aucie to Cię krew zaleje Kierunki gdzie i jak przerobić ( bez komentarza ) przekierują Cię koledzy z forum bo ja nic nieprzerabiałem i nigdy tego niezrobię Do lamp przednich też "niezajomy" diagnosta sie dowali z wiadomego powodu + fakt ze nawet jak przerobisz przednie to i tak zostaje na nich norma amerykańska wytłoczona więc jak trafisz na wścibskiego psa to i tak dowód stracisz

2) Koszty? - czy ja wiem? nieliczę w zasadzie..ale uważam że oscylują w normalnych kwotach z autem warte jest kupić od razu tuner/skaner OBDII ( Diablosport Predator lub Superchips) to przydaje sie do przyszłych ewentualnych napraw.. A same naprawy? ja od kąd w 2005r. wycignąłem swojego z salonu tak nic się nierozdupczyło No a wymiany takich śmieci jak końcówki, drążki, opony, płyny, filtry etc.. no to wiesz - sprawy oczywiste.. ceny? jesteś w US to zadzwoń do salonu i popytaj sobie o te wszystkie pierdoły - ceny które usłyszysz to górny próg cenowy i wcale nie jest źle oczywiście wszystkie części (oprócz paru zamienników: patrz inny temat ) muszisz importować praktycznie sam bo tu w polsce nic niekupisz chyba, że na allegro czy z jakiegoś trupa..

3)Wrażenia z jazdy - pytasz o południe.. no stąd też jestem i od razu Ci mówie z czystym sumieniem i bez pocieszania - w zimie zapomnij o jeździe Mustangiem, auto się kompletnie do tego nienadaje, no bo też w końcu nie z myśla o takich warukach jazdy zostało stworzone. I tu mówie o terenach W PORYWACH ala bieszczadzkich gdzie są tylko górki i góreczki.. Wystarczy ciut śniegu i auto zaczyna tańczyć.. zresztą już nawet na mokrym asfalcie w lecie jest ślisko jak szlag..
Dlatego na zimę koniecznie musisz mieć drugie auto w takim plenerze.. albo komunikacja miejska/piechtolot



Temat: Dla zainteresowanych kody błedów obd
A czytał ktos z OBD bez skanera, przy uzyciu diodki i mostka ?

To znalazłem w necie, może sie przydać komus:

W latach 70-ych pojawiły się pierwsze pokładowe systemy diagnostyczne. Każdy producent opracował własne procedury identyfikacji usterek, standardy transmisji danych z systemu do urządzeń zewnętrznych, oraz traktował informację o kodach błędów i stanie silnika jako wiedzę "fabryczną" - dostępną dla ograniczonej liczby odbiorców posiadających firmowe czytniki (skanery) diagnostyczne. Taki stan rzeczy był korzystny tylko dla koncernów samochodowych - niebawem jednak wszystko miało ulec zmianie...
W roku 1988 SAE (Society of Automotive Engineers) wprowadziło pierwszy dokument standaryzujący złącze diagnostyczne, oraz protokół komunikacji. Od 1 stycznia 1996 roku obowiązujący stał się system OBD II.

Co to jest OBDII/EOBD?
OBDII: On Board Diagnostic II (diagnostyka pokładowa 2 generacji)
EOBD: Eurpoean On Board Diagnostic (europejska modyfikacja OBDII)
Pod pojęciem OBDII lub EOBD rozumie się system diagnostyki pokładowej zgodny z odpowiednimi normami SAE oraz ISO. Dzięki ujednoliceniu sposobu komunikacji, jednym przyrządem diagnostycznym można podłączyć się i odczytać dane z dowolnego pojazdu zgodnego ze standardem OBDII / EOBD (niezależnie od marki samochodu).
OBDII / EOBD to nie tylko uniwersalny protokół komunikacji. System ten przede wszystkim definiuje procedury diagnostyczne realizowane przez sterowniki pojazdu, mające na celu wykrywanie usterek w jak najwcześniejszej fazie ich wystąpienia. System OBDII jest ukierunkowany emisyjnie i jego głównym zadaniem jest bieżący nadzór nad poziomem związków toksycznych z układów: wydechowego i zasilania w paliwo. Nadzorem tego systemu są objęte - oprócz elementów emisyjnie krytycznych - także elementy, których niesprawności mogą pośrednio zwiększyć emisję poprzez oddziaływanie swymi wejściami lub wyjściami na centralny system komputerowy.

Co to jest DTC?
DTC (Diagnostic Trouble Code) - kod usterki. Standard OBDII / EOBD wprowadził ściśle określony format kodów usterek i określił sposób opisu. Ponadto część kodów została zdefiniowana w przepisach SAE, oraz ISO. Kod usterki składa się z 5 znaków tworzących cztery pola; sposób odczytu i interpretacji kodu DTC przedstawia poniższy przykład:

Gdzie pierwsza litera oznacza:
B - nadwozie (Body)
C - podwozie (Chassis)
P - układ napędowy (Powertrain)
U - komunikacja (Network Communication)

Pierwsza cyfra oznacza:

0 - kod usterki standaryzowany w dokumentach ISO/SAE
1 - kod usterki zdefiniowany przez producenta
2 - kod usterki standaryzowany w dokumentach ISO/SAE
3 - kod usterki standaryzowany w dokumentach ISO/SA

Druga cyfra oznacza:

3 - Określenie podukładu w którym wystąpiła usterka. W tym przykładzie jest to układ zapłonowy.

Pozostałe cyfry oznaczają:
01 - Szczególowe informacje o usterce. W tym przykładzie: wypadanie zapłonów w cylindrze 1.

Gobers dnia Nie 17:24, 03 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy



Temat: X431 LAUNCH INFINITE
Skaner diagnostyczny firmy Launch x431 Infinite

Najnowsze dziecko z firmy Launch skaner diagnostyczny X-431 Infinite

Najważniejsze różnice na plus porównując do wersji x-431

1. Komunikacja bezprzewodowa bluetooth działająca ze skanerem do 25 metrów. Skanujemy samochód na placu siedząc sobie wygodnie w biurze.

2. Obsługa najnowszych systemów montowanych w samochodach różnych marek.Firma Launch stawia sobie za cel aby ich skaner obsługiwał prawie wszystkie marki i systemy na świecie. Z wersja infinite jest to możliwe dzięki zastosowaniu najnowszych procesorów.

3. Wmontowana litowa bateria umożliwiająca pracę aż do 10 godzin bez dodatkowego zasilania.
4. Kolorowy, dotykowy wyświetlacz LCD o dużej liczbie kolorów.

5. Oprogramowanie i przystawka (opcjonalnie) do podłączenia launcha do komputera,dzięki czemu możemy przeprowadzać diagnozę na komputerze stacjonarnym czy laptopie, również z wykorzystaniem łączności bezprzewodowej.

Dodatkowe Zalety:

- Oscyloskopowe wykresy danych
- Wielojęzyczny interfejs - języki m.in. polski, angielski, niemiecki

- Karta pamięci: 128M
- Ekran dotykowy LCD

- Prosta obsługa

- Szybka komunikacja i odświezanie danych
- Własny system operacyjny LINUX
- Częsta aktualizacja oprogramowania

Możliwości diagnostyczne zależne od marki i wyposażenia samochodu

1. odczyt wersji i systemu sterownika
2. odczyt błędów
3. kasowanie błędów
4. podgląd bieżących wartości mierzonych w postaci danych cyfowych i wykresów
5. test elementów wykonawczych
6. kodowanie i programowanie systemów
7. programowanie kluczy i immo
8. kasowanie inspekcji sewisowej
9. kasowanie crash data airbag

Launch x431 INFINITE współpracuje z następującymi markami samochodów:

BENZ, BMW, CITROEN, EURO FORD, USA FORD, GM, HYUNDAI, KIA, LANDROVER, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, SSANGYONG, VOLVO, DAIHATSU, VW, FIAT, PORSCHE, BUICK, CHEVROLET, OLDSMOBILE, PONTIAC, CHEVY, CHRYSLER, TOYOTA, LEXUS, HONDA, MAZDA, SUBARU, DEAWOO, SUZUKI, SKODA, AUDI, ALFA ROMEO, SAAB, BENZ SPRINTER, MITSUBISHI, LANCIA, ROVER, BENZ CAN, SEAT, VOLVO , RENAULT

oraz wiele innych :- ) których nawet nie znam.

W zależności od marki i wyposażenia samochodu możemy diagnozować bardzo bogatą liczbę systemów.
Jest ich tak dużo, że nie ma sensu ich tu wymieniać

Szczegóły po kliknięciu na logo marki (Pliki pdf)
lub na stronie producenta http://www.x431.com/service/testListAction.do?method=showVehicle

W przepięknej walizce mamy pełną gamę akcesorii:

- wtyków diagnostycznych łącznie z wtyczkami CAN , OBD i VOLVO

- przystawka do łącza bezprzewodowego

- 3 rodzaje przewodów zasilających (sieć 230V, gniazdo zapalniczki 12V, zaciski na akumulator)
- czytnik kart pamięci USB

- karta pamięci 128MB

- ochronny pokrowiec

- 3 płyty CD

- instrukcja obsługi

Wtyki diagnostyczne w wyposażeniu

Mitsubihi 12 i 16 pin Nissan 14 i 16 pin
Bmw 20 i 16 pin Ford 6 +1 pin
Ha-ma 17 + 2 pin Mercedes 38 pin z sygnalizacją diodową
Kia 20 pin Honda 3 pin
Chrysler 6 pin Mazda 17 pin
Toyota 16 i 22 pin Gm/Vaz 12 pin
Daewoo 12 pin Jiangling 16 pin
Qingling 3 pin Suzuki 3 pin
Audi 2 + 2 pin Ssanyong 14 pin
Citroen 2 pin Daihatsu 4 pin
Fiat 3 pin Przewód uniwersalny 3 pin
Obd Can 16 pin Inne Obd 16 pin, 17 f pin, 16 pin,22 pin
Volvo Can 16 pin

Sprzęt fabrycznie nowy z gwarancją producenta i prawem do aktualizacji oprogramowania (które ukazuje sie bardzo często nawet kilka razy w miesiącu)
Kupujący otrzymuje hasło dostępu do bazy oprogramowania na stronie producenta.
Dla kupującego możliwe jest szkolenie - obsługa, aktualizacja oprogramowania i możlwości x431.

Launch x431 Infinite dostępny w ciągu 14 dni

Prosta obsługa skanera, brak zbędnych dziesiątków przycisków, pracujemy za pomocą np. długopisu dotykając ekranu urządzenia. Nie wymaga do pracy komputera, jest samodzielnym urządzeniem. Zasilanie pobiera z samochodu (gniazda diagnostycznego) lub własnej baterii.

Duże możliwości i Niska Cena sprawia, że zakup takiego skanera można uznać za bardzo korzystny. Porównując do innych testerów - ich możliwości, wyposażenie, ceny aktualizacji

Mając na wyposażeniu warsztatu tak potężne narzędzie diagnostyczne, nie powiesz więcej klientowi:
"nie mam czym Pańskiego samochodu zdiagnozować"

Masz pytanie zadzwoń pod numer: 510 399 883 lub krbl@wp.pl
Sprzęt importowany bezpośrednio od producenta
Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.